jueves, 7 de diciembre de 2017

Nadal i web 2.0


TOTS JUNTS FEM EL NADAL POSSIBLE

En aquesta entrada vaig a explicar una activitat dissenyada per a un aula d'infantil en la qual he utilitzat algunes de les aplicacions que he utilitzat en les entrades anteriors, on he après a utilitzar les imatges de diferents maneres perquè siguen un recurs per a treballar el nadal.

👉L'activitat es diu "Tots junts fem el nadal"

👉Està dirigit a xiquets de 5 anys

👉Els objectius són:

  •  expressar sentiments que evoca la festa de nadal.
  • adquirir valors de cooperació i treball en equip.
  • Adquirir domini de les lletres i augmentar el vocabulari.
  • Reconèixer-se a si mateix en un grup i identificar a la resta de companys.
👉La durada de tota aquesta activitat composta de diverses activitats  (sense tindre en comte el conte) serà de cinc sessions d'una hora cada sessió.


👉Desenvolupament de l'activitat:
  • En primer lloc, en el moment de l'assemblea, crearé un moment en el qual els xiquets puguen expressar-se i explicar el que és per a ells el nadal, què és el que més els agrada i què els agradaria fer aquest nadal a manera de desig. Una vegada fet açò, escollirem entre tots aquelles paraules que millor representen l'opinió de la majoria i farem un gran arbre de nadal mitjançant el programa Generador de núvol de paraules (https://www.nubedepalabras.es/) . Ho imprimirem en gran grandària i ho posarem en una paret de l'aula.

  • A continuació, per a seguir treballant les lletres i el vocabulari, demanaré que em diguen paraules que comencen amb cadascuna de les vocals i que estiguen relacionades amb el nadal. Per exemple: "digueu-me una paraula que comence per la lletra A que la puguem veure o sentir quan arriba el nadal, com per exemple AVET." Una vegada fet açò, crearem un mosaic de paraules amb el programa Spell with flickr (http://metaatem.net/words/) i les imprimirem per a col·locar-les al voltant de l'arbre que hem creat abans.

  • També elaborarem una targeta de felicitació per a enviar-la a totes les famílies de l'aula. Per a fer aquesta targeta, ens farem una foto de grup i l'editarem amb Aviary (https://www.aviary.com/) per a fer alguns retocs. Açò ho faré jo però davant d'ells, utilitzant una pantalla de projecció  perquè vegen com la imatge va canviant i de pas per a anar nomenant a cadascun dels xiquets i xiquetes que apareixen en ella i alguna característica d'ells que ho fa únic i indispensable dins del grup. És un bon moment perquè ells mateixos també vagen nomenant a la resta de companys i dient algun atribut positiu de cadascun dels mateixos. D'aquesta manera es reforça el sentiment de pertinença a una comunitat alhora que es treballa l'autoestima.

  • Quan ja tinguem la foto, triarem entre tots un marc amb el programa ImageChef (http://www.imagechef.com/ic/es/home.jsp).  Imprimirem tantes còpies com a alumnes i per la part de darrere, cada xiquet i xiqueta realitzarà un dibuix propi per a personalitzar la felicitació.

  • Al final del matí, abans d'anar a menjar, durant tot el període d'advent, llegiré un conte que projectaré en la pantalla. Aquest conte ho hauré elaborat jo utilitzant les imatges i el format del programa Storybird (https://storybird.com/). La finalitat és que vagen interioritzant els valors que transmet el conte durant tres setmanes perquè quan arribe el nadal no es queden amb l'aspecte purament material del nadal i hagen anat generant en el seu interior una sèrie de vivències que facen de la festa una cosa autèntica i amb sentit.


No hay comentarios:

Publicar un comentario