jueves, 5 de octubre de 2017

dijous, 5 d'octubre

➽Com fer mapes conceptuals


Recapitulant....

Al començament aclarim les dubtes que hem tingut a l'hora de fer el treball sobre citar textos utilitzant les normes de l'Estil APA.
Es fan també unes quants aclariments com ara:
- Es nombra només el primer cognom de l'autor.
- Quan cites una revista digital cal indicar el DOI, que és l'enllaç que et dóna accés directe al punxar i et porta a l'article de la revista directament.

Evaluar o jugar?
Una vegada fet açò, el professor ens demana que llegim la presentació del power point del tema 1 perquè realitzarem una activitat que consistix a contestar a través de l'aplicació kahoot unes preguntes que ell ha preparat per a avaluar els continguts.

El kahoot és una aplicació que et permet com a docent avaluar els continguts mentres els alumnes contesten a través d'un joc.

Una vegada que hem practicat amb el joc, el professor ens ensenya a realitzar un qüestionari en kahoot on, com a grup, farem les nostres pròpies preguntes per a incloure-les en al final de la nostra presentació i així poder avaluar els companys.

 Per a saber més de Kahoot fes click açí

👉Per a fer els mapes conceptuals tenim la possibilitat d'utilitzar dos programes distints:






Gliffy : Per a accedir et registres com a usuari amb una contrasenya i una vegada dins pots observar com hi ha múltiples models de mapes conceptuals distints que pots al seu torn personalitzar per a adaptar-ho a les necessitats de la teua exposició. El propi programa et dóna l'opció de compartir el document que has realitzat.



✌bubbl.us: Esta aplicació és més senzilla perquè dóna menys opcions per a triar de models de diagrames. També ens dóna l'opció de guardar com a imatge el map conceptual que hem fet i açò és útil per a després adjuntar-la en el nostre treball del power point. També es poden adjuntar enllaços.
Açí teniu un tutorial molt senzill de com fer el map conceptual amb bubbl.us:


martes, 3 de octubre de 2017

dimarts, 3 de septembre 2027

Ens familiaritzem amb l'Estil APA

Avui en classe hem pogut vissionar alguns videos que han fet els companys amb el PowToon.
També hem tingut temps per a treballar en grups sobre el tema que haurem d'exposar sobre el software lliure, organitzant l'índex al power point.

Però el més important és que el professor ens ha ensenyat a referenciar textos documentats de revistes, llibres y altres formats utilitzant l'Estil APA.

Citar correctament les fonts consultades per a l'elaboració del nostre treball ens  permet:
- Reconéixer el treball realitzat per altres autors.
- Evitar el plagi.
- Facilitar que qualsevol persona puga localitzar les fonts d'informació citades en el treball.
- Otorgar credibilitat i consisténcia al nostre treball.

Per això accedim al document que es troba penjat en un pdf en la pàgina de la Biblioteca de la Universitat d'Alacant (BUA), on trobarem qué normes hem de seguir per a citar un text. En concret, el nostre treball consistix a buscar un text de menys de 40 paraules en una revista, un llibre i un tema en particular d'un llibre, que faça referència al tema que a cadascú li ha ha tocat treballar en grups.

El meu tema és: "El programari lliure aplicat a l'educació. Les polítiques del programari lliure". Dins d'eixe tema, jo he de trobar informació que parle de " los sistemes lliures en l'ambit educatiu"


.

domingo, 1 de octubre de 2017

Dijous, 28 de septembre 2017

➽Com fer un vídeo animat amb "Powtoon"


Hui hem aprés com fer una presentació animada d'un tema com a recurs didàctic.
El primer que hem de fer es registrar-nos a la página y per aixó podem associar el nostre compte de google.

Una vegada dins l'aplicació el que hem de fer es estructurar les diapositives de la presentació en funció de la informació que volem comunicar al nostre video i associarles a les vinyetes de dibuixos que nosaltres vuilguem. Hi ha un món de possibilitats per disenyar el nostre video, per aixó cal provar tocant les diferents opcions aprofitant que és molt intuitiu.





Açí teniu la meua presentació del tema 1: L'escola en la societat de la informació.


Dimarts, 26 de septembre de 2017

➽D'on podem obtindre més informació?


Hui en classe s'han citat algunes fonts de les quals podem aconseguir informació de revistes, articles, enllaços i bibliografía útil per a poder aplicar-la a les nostres TIC en l'aula i en l'augment del nostre propi coneiximent de cara a l'elaboració del treball de grups que anirà acompanyat d'una exposició del mateix. Quant a les publicacions d'aquest blog, també podem complementar-les amb algunes cites obtingudes de diferents recursos, per aixó és important que sapiem fer-ho correctament.

Un eixemple d'aixó es accedir al "Repositorio Institucional de la Universidad de Alicante" on s'ofereix accés complet en formato digital dels documents generats pels membres de la Universistat d'Alacant en la seua labor de docència i investigació.


👉Para saber más: Enlace al RUA

Una altra font d'informació es accedir a la web de Grup de Tecnología Educativa on a través de la seua biblioteca virtual podem acceder a l'apartat de documents y seleccionar publicacions referents al



També trovarem a la web de Pere Marqués (http://peremarques.net/molta informació sobre tecnología educativa. 

👉Para saber más:Treballs sobre innovació educativa

➽Respecte a la presentació del bloc 1: Escola a la societat de la informació



Després de l'exposició del professor del bloque 1, que parla del paper de l'escola en l'era de la informació, coneixem les seues característiques, les aportacions de les TIC a les escoles i les seues limitacions, així com els canvis que les institucions educatives han de realitzar a partir de la incorporació de les TIC.

👉D'aquesta exposició destaquen entre altres el següents conceptes nous:

➼ Entorns Personals d'Aprenentatge (PLE)


➼Comunitats d'Aprenentatge

dijous, 21 de septembre de 2017

➽Aprenent a ficar imatges amb seguretat

Avui en classe hem pogut comprobar que ni han dos tipos de llicencies que hem de tindre en compte quan fiquem una imatge al nostre blog. Una es el famos "copyright", que significa que per a utilitzar una imatge hem de tindre el permís de l'autor i pagar-li una cuota pels drets de l'obra.
L'altra possibilitat es usar imatges que l'autor haja donat el permís pel sue us lliure. Aquestes imatges las puguem trobar a pàgines com:
https://pixabay.com/
https://search.creativecommons.org/
http://www.actiludis.com/2014/07/09/imagenes-con-licencia-creative-commons/

Hi han dos maneres de referenciar les fotos de llicéncia lliure. La mes senzilla es copiar la direcció URL baix la foto. En l'altra haurem d'escriure les seguents dades pero per aixó hem de coneixer-les previament:
- títol de la foto
- símbol o icono de llicencia
- nom de l'autor
- sigles o còdec de la llicècia.
CDI Brazil from Flickr via Wylio

 https://farm3.staticflickr.com/2641/3897388435_4e1509e2c4_z.jpg?zz=1
La URL acortada es: https://goo.gl/Qw5QMd

The face of engagement from Flickr via Wylio
© 2012 Jeff PetersonFlickr | CC-BY via Wylio












Amb aquestos dos exemples veiem com podem citar les fotos que utilitzem, sempre procedents de contingut lliure.

➽Afegir una página al blog: presentació de la assignatura.

Farem una página adicional on apareix tota l'informació de l'assignatura. En aquesta página haurem de saber possar una imatge, un enllaç que ens envíe a la página de l'assignatura de la UA, i tota la informació referent a l'assignatura.

➽Possar la presentació que farem al power point com entrada del blog

Per fer aixó  anirem a slideshare, iniciarem la sessiò en facebook o en linkelin y buscarem l'arxiu que volem penjar. Una vegada que l'hem triat el compartirem possant el html a la nostra entrada.
Com encara no hem fet la presentació al power point del nostre tema de treball ( "El programari lliure aplicat a l'educació. Les polítiques del programari lliure. LLIUREX"), aquest apartat l'omplirem més endavant.