martes, 5 de diciembre de 2017

dimarts, 5 de decembre

INTERNET COM A MITJÀ D'INFORMACIÓ, COMUNICACIÓ I APRENENTATGE


Avui les companyes ens aclareixen qué és INTERNET donant-nos una definició i parlant de les aportacions a la societat.
També parlen de la Web 2.0 com a model actual de la xarxa actual, fent especial menció als recursos i aplicacions que té la web 2.0:
" La part social és un aspecte fonamental de la web 2.0 ja que la gran revolució són les aportacions que pot fer la comunitat social incrementant l'aspecte comunicatiu d'internet".

  •  Internet és un gran recurs per a la informació i segons l'ús que fan els usuaris els podem classificar en quatre grans grups: majoria socializadora, entusiastes, creadors i corporatius.
  • Un altre aspecte que han comentat ha sigut els avantatges i desavantatges de l'ús d'internet: entre els avantatges trobem l'accés ràpid i econòmic a la informació o l'augment de les possibilitats comunicatives. entre els inconvenients trobem l'ús de pàgines pernicioses o la dependència de la xarxa elèctrica i connexió.


👉 Els recursos comunicatius han evolucionat al llarg del recorregut d'internet donant lloc entre uns altres a la web social, les xarxes socials i l'i-ciutadà. Amb aquests recursos és possible establir comunicació amb altres usuaris que utilitzen la mateixa aplicació que nosaltres a partir d'haver-se registrat amb un perfil.

👀 En l'àmbit de l'educació la possibilitat de crear xats de comunicació o plataformes d'intercanvi de la informació ha facilitat molt la tasca d'ensenyament- aprenentatge.

Amés, ens han parlat de la plataforma Edmodo: plataforma virtual on es comuniquen alumnes, professors i famílies. És gratuita.



Aquesta plataforma és gratuïta, no requereix instal·lació de programari de manera complicada, similar quant al maneig a facebook, gran varietat d'idiomes, no compta amb versions que hagen de ser renovades. És bonica i fàcil de manejar amb el que és una plataforma educativa molt atractiva per als alumnes.

Hi ha una altra que es diu "diipo", que també possibilita la comunicació entre les comunitats d'aprenentatge.


👀 Aquestes comunitats virtuals d'aprenentatge tenen nombrosos avantatges: ressalta la importància del diàleg, afavoreix la creativitat, afavoreix la cohesió entre els membres i augmenta les possibilitats educatives, entre unes altres.
Per descomptat, ens recorden la importància d'un ús responsable per a fer una gestió adequada d'aquests recursos. Açò es farà per part dels professors i pares.

👉 Videoconferències


                                                   Equipo videoconferencia panasonic

Per a aprlar de les videoconferències ens comenten les seues utilitats a l'aula i estratègies, entre unes altres, la interacció social d'alumnes de diferents països i cultures. També la interacció a distància compartint gran quantitat de material digitals.
Vídeo: videoconferències *multicanal  *viu.
Hi ha diferents programes que permeten realitzar videoconferències: Skype, IChat, Tova Connect, Tokbox, Google Hangouts.




















Vídeo: videollamadas en grupo de skype


Internet com a recurs en el procés d'ensenyament i aprenentatge és una eina súper potent per a afavorir l'autoconeixement o coneixement autodidacta: aprendre ensenyant, aprendre descobrint i aprendre fent.

👉MOOC: curso masivo abierto on-line (massive, open, online course).
posen l'èmfasi en el visionat de vídeos per a després fer uns xicotets exercicis tipus test.
El més importants és el MOOC INTEF per l'institut nacional de tecnologies educatives i de formació del professorat.
Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado (INTEF)


👉La web 2.0 ha afavorit la aparción de Flipped classroom o classe invertida: model pedagògic que proposa transferir part del procés fóra de l'aula. L'aula és l'espai on es desenvolupen continguts més complexos de manera experiencial i l'alumne a casa és on es proveeix dels coneixements més teòrics.
També afavoreix el e-learning ja que es treballa completament amb l'ordinador.
El blended-learning (ensenyament semipresencial) i m-learning (aprenentatge amb el mòbil) són altres models pedagògics impulsats per l'ús d'internet i la web 2.0.

En tots aquests casos l'alumne és el protagonista del seu propi aprenentatge sent aquest procés totalment individualitzat.
Per contra necessita un coneixement previ per part de l'alumne i que les activitats requereixen molt temps per a ser realçades. A més del cost del maquinari i la falta d'experiència educativa.

👉El futur apunta cap a la web 3.0: més ràpida i fàcil de navegar, accessible, més intel·ligent i més globalitzadora.

No hay comentarios:

Publicar un comentario