jueves, 16 de noviembre de 2017

dijous, 16 de novembre

 La utilització educativa del so.


Avui els companys ens han parlat del tema 10 del manual.

Han començat aclarint diverses definicions del podcast segons diferents autors:
- desperta i desenvolupa habilitats de l'alumnat.
- també augmenta la implicació de l'alumnat.
- Poden ajudar a canviar la metodologia tradicional per una mes constructivista.


  • Qué son els Podcast?⇨ (la paraula pod fa referència a portable device y cast vol dir emisor)

👉És un àudio digital o episodi de vídeo, que es poden guardar i reproduir en qualsevol lloc. Els Podcast són emesos periòdicament i per això es necessita dels podcasting, que són els medis necessaris per a fer-ho i dels  podcasters, que són les persones que ho fan.

Poden ser d'àudio: fets en format mp3 i de video ( també es diuen vodcast i vidcast)fets en format mp4.

Les avantatges de l'us dels podcast són:
- no es necessita cobertura per a reproduir-los,
- són portátils,
- hi ha de molts idiomes i temes.
Les desavantatges són:
- ocupen memòria d'emmagatzematge i no es poden escoltar sense internet.

Existeixen diferents programes d'àudio dissenyats per als xiquets:

  •  Audacity: programa senzill i pràctic d'enregistrament d'àudio .

👀per a saber més consultar el tutorial: como utilitzar Audacity

  • També han ens han parlat dels recursos sonors que podem trobar a la pàgina del Ministeri d?Educació: Aplicación en el aula: jugando con los sonidos
  • Soundcloud: es poden escoltar contes 
  • Llisten2myRadio: on podem escoltar un programa de ràdio especialment disenyat per als més xicotets⇨ babyradio


Altres tipos de recursos sonoros:

  • Dictàfons: Son grabadoras amb les quals podem grabar sons del aula per a després reproduïrlos amb diferents util·litats.
  • Ràdio: molt útil en la formació a distància
  • microfon: per a xiquets amb discapacitat auditiva o mestres que no volen forçar la veu 
  • instruments musicals
  • telèfons i ipods: para grabar y reproducir a l'aula


Possibilitat Educativa de l'us del Podcast

⇨ recurs que es pot utilitzar perquè els xiquets senten el que han dit o han donat en l'aula.
⇨ és un recurs imaginatiu perquè es pot usar per a inventar contes, cançons.
⇨ inicien els processos de lectura, millorar la comprensió de les assignatures....
⇨ difusió mundial a través d'internet, molts temes i idiomes (millorar l'anglès)
⇨ fàcil producció i distribució, flexibilitat i comoditat,
⇨ motivació per ser una cosa nova.
⇨ autonomia en l'aprenentatge,
⇨ és portàtil,
⇨ major rendiment de l'aula,
⇨ permet prestar més atenció al que diu el professor en lloc de prendre anotacions.

👎Les desavantatges que té a l'aula són:
⇨ la falta de asitencia de los alumnos
⇨ no contiene imágenes y para los niños hace que se puedan perder
⇨ mala calidad del sonido
⇨ la información no es inmediata como la radio.

Alguns exemples de Postcast Educatius: el rincón de educación infantil, cuentos infantiles, educa como puedas (para los padres), babyradio.


👉Per a fer un podcast hem de seguir els següents passos: grabar el contenido, traduir el contengut y pasarlo a un formato mp3, pujar el arxiu a internet.

👉Alguns del programes que podem utilitzar per a fer podcast són: vlc media player, itunes, xmms, amarox. windows media player, winamp, spotify.

💁Què hem de saber de la musica en l'aula?
 - traballan la psicomotricidad amb la musica,
- discriminar els sons que es escolten,
- amb la musica podem treballar qualsevol tema: coneiximent del món
- societat, normes y rutines de classe,
- discriminació auditiva, psicomotricitat.



💁Amb quines coses podem treballar?: cançons, textos orals, exploració de la veu, audicions, danses, jocs musicals de distintos tipus.


Amb la música treballem les següents dimensions: educació musical: ritmo, armonia y melodía. També les dimensioms filosófica, emocional,intelectual.

Per tot aixó concluim dient que la música és una buena eina per treballar en clase.

martes, 14 de noviembre de 2017

dimarts,14 de novembre

LA COMPETÉNCIA DIGITAL DE L'ALUMNAT D'EDUCACIÓ INFANTIL


EL SEGLE XXI: CANVIS EN LA SOCIETAT I L'EDUCACIÓ.

L'exposició d'aquest tema per pat de les companyes s'ha centrat en explicar quines són les necessitats que el segle XXI planteja a partir de la realitat actual i com es tradueixen aquestos canvis en tots els àmbits, principalment en l'educació i en els processos d'aprenentatge.

Ara el aprenentatge es fa de forma continua i interaccionista, per aixó l'introducció de les TIC es converteix en quasi una necessitat ja que : facil·lita els processos de comunicació, es potència el diàleg, la interactivitat...Però també té inconvenients: es necessita de recursos econòmics, falta de formació i experiència del professorat.

Amb les competències digitals es passa d'un aprenentatge:
- de lineal a intearctiu,
 -de instructiu a constructiu,
- de inductiu a deductiu,
- de individual a col·lectiu.

El dessenvolupament social i econòmic fa que la societat laboral demandi individus que facin front a diversos situacions canviants i on facin de tot: pensament critico i resolució de problemes, habilitats tecnològiques, flexibilitat i adaptabilitat (vídeo habilitats del s.XXI)
Les competències pròpies de l'educació: pensament critic, col·laboració, comunicació, creativitat i innovació (els cuatre C)


Aprenentatge permanent: educació a casa, educació d'adults, ed continua, treball de coneiximent, entorns personals u aprent autodirigits. En el aprenentatge permanent són imprescindibles las TIC on las competències necessàries són: buscar, obtindre, tractar la  informació, utilitzarla de manera critica i responsable.
- generació net: estudiants amb flexibilitat i creativitat.
competencia digital: uso confiado i critico de los mediosa electronicos para el trabajo el ocio y la comunicación (ferrés 2007)
la comissió europea i la lomce también hablan de las competencias digital.
habilidades que desarrolan en infantil:
- inclusió, interculturalidad
competencias digitrales i alfabetizació
- aspectos motivacionales
-etc
també parlen de las dimensions de l'alfabetizació digital

Es precisa d'internet i de les eines 2.0 per treballar en infantil i així els xiquets aprenen fent
matematicas, per eixemple (programa per treballar en classe supertics.com/matematics)
pixton: còmics per treballar qualsevol matèria en tablets o pissarra digital , individual o en grups
relats digitals: "el somni de judit" on es pot explicar una història usant imatges i so. És com un conte fet pel·lícula tant amb fotos com amb seqüències de vídeo.

👉Reflexio:
Fomenten l'estimulació i creativitat, afavoreix treball en grup, sociabilización, respecta el ritme dels alumnes, divertit, amè i dinàmica, relació i comunicació entre professors i alumnes, continuen amb la activitat intel·lectual


💪Tasca: realitzar un relat digital amb movie maker
para això disposem d'una plantilla on anirem creant el guió en el qual apareixeran les diferents parts del vídeo: veu en off i música, imatges, tipus de plànol i transició i la durada de les seqüències.
Per realitzar aquesta tasca es valorarà tant les imatges tretes d'Internet lliures de drets com les gravades per nosaltres mateixos.

Aquest és el resultat: