jueves, 23 de noviembre de 2017

dijous, 23 de novembre

El vídeo en l'ensenyament i educació


Les companyes han començat fent un repàs històric de la integració i evolució del video en l'ensenyament. Expliquen que el recorregut històric comença en els anys 80 i poc a poc s'ha anat introduint més i més en les aules fins que actualment hem arribat fins i tot a l'elaboració pròpia. Açò fa que l'aprenentatge siga mes interactiu i més significatiu.

👉Aplicacions del video:

  • funció formativa. N'hi ha dos tipus: dissenyats per a un procés de formació i l'altre és d'ús general però el professor pot seleccionar-ho per a treballar un tema. El vídeo és el recurs més utilitzat en els processos d'educació en les aules.
  • funció motivadora: és diferent i atractiu i serveix per a atraure l'atenció. Una manera d'aconseguir açò és introduir una càmera de video en l'aula.
  •  funció expressiva:  estimula y potencia l'expressió del alumnat
  • función avaluadora: s'analitzan les conductes dels subjectes que apareixen als videos i poden ser ells mateixos (autoavaluació) o altres subjectes
  • funció metalingüística: llenguatge audiovisual, aprenentatge pràctic, us del lleguatge en diferents àmbits
  • funció lúdica: quan té la finalidat de ser un joc, aumentant el procés d'ensenyament aprenentatge
  • funció investigadora: realitzar treballs de recerca sobre nombrosos camps


👉diferents tipus de vídeo 

  • vídeo d'empresa o institucional
  •  vídeo de producte o servei
  •  d'actes o celebracions 
  • testimonial 
  • didàctic o educatiu. Exemple: Thomas y sus amigos abecedario en español-canciones infantiles 
  • reportatge 
  •  viral 
  • etc


👉principis de selecció de vídeos per a ús educatiu 

  • a qui va dirigit 
  • quan s'utilitzarà 
  • què es pretén 
  • com ho utilitzem 
  • predisposició d'alumnes i professors 
  • context d'ensenyament aprenentatge 
  • diferencies cognitives 
  • facilitar la participació dels alumnes 
  • característiques tècniques i semàntiques 
  • versatilitat



👉Avantatges i limitacions del video en l'ensenyanza

Avanatatges: procés innovador, contingut més complet, abasta els diferents estils d'aprenentatge, aprenentage significatiu, no necessiten explicacións, professor com a mediador, desenvolupa imaginació, la creativitat, l'actitud crítica i la comprensió, introdueix varietat, treballa elemnts no verbals, proper per als alumnes, cost baix, maneig fàcil,

 Inconvenients: informació dificil d'aconseguir, el docent pot perdre l'nterés, pot crear passivitat, limitació del copyright, necessita electricitat, compleixitat linguistica, en ocasions no compleix amb l'objectiu, no està a l'abast de totes les escoles.




👀 Conclusió:

El video podría ser un recurs obligatori ja que afavoreix i introdueix els processos d'ensenyament i aprenentatge. També reforza y evalua els coneiximents. 
Ens recorden que como docents que serem hem de ser coneixedors també de les limitacions per a escollir-los i usar-los bé.










- web