jueves, 14 de diciembre de 2017

REALITAT AUGMENTADA

REALITAT AUGMENTADA: AURASMA, QUIVER, BLIPPAR I AUGMENT

Avui dues companyes ens han ensenyat un treball d'ampliació de continguts que han preparat sobre realitat augmentada, en concret amb el programa *Blippar.

Han començat donant una definició del que és: La realitat augmentada és una visió directa o indirecta d'un entorn físic del món real els elements del qual es combinen amb elements virtuals per a la creació d'una realitat mixta a temps real.

Aclareixen la diferència entre dos conceptes fàcilment confusibles:
La realitat augmentada part de la realitat experimental per enriquir-la amb virtuals.
La realitat virtual part d'elements ficticis creats virtualment.

Per treballar amb això hem de tenir en compte uns principis didàctics com:
- el punt de parida ha de ser pedagògic
-han d'haver-hi una planificació didàctica prèvia
- considerar-la com una eina que aporta avantatges educatius
-han d'haver-hi un dispositiu mòbil
-tenir en compte la connectivitat
- és una eina de suport per a altres mètodes d'ensenyament aprenentatge
- ha d'haver-hi un seguiment continu
-hem d'oferir activitats contextualitzades
-fomentar la curiositat, iniciativa i l'autonomia
-considera l'aspecte de la *mobilidad
- comunicació i interacció
-és bàsic aportar per la senzillesa, dissenyant activitats simples que facilitin l'aprenentatge

Però també existeixen unes dificultats per incorporar la realitat augmentada en la formació:
- el mestre han de tenir formació
-la tecnologia és una novetat
-la dissociació que produeix interaccionar en un context que barreja realitat i realitat virtual
- falta de recursos per la novetat

Ens expliquen també que per treballar amb la RA necessitem una sèrie d'elements com una càmera, processadors, programari, pantalla, connexió a internet, activador i marcador.

Les companyes han explicat dues experiències reals de centres que han dut a terme una activitat amb realitat augmentada a les seves aules:

  • Valdespartera és cultura: treballen les escultures del barri
  • Villalba a la teva mà: treballen la flora i la fauna de la zona amb una ruta *geolocalizada encara que és un projecte de mLearning i interdisciplinari.

A continuació entren a explicar en més detalli l'aplicació

BLIPPAR



Aquesta és una aplicació Web que permet la creació d'objectes i escenaris de RA
Per començar hem de treballar amb les funcions, construir el primer recursos, crear diferents escenes. integrar efectes de moviment i rotació.
Amb això podem treballar en qualsevol lloc i amb qualsevol equip, a més és una aplicació que està molt actualitzada

Per provar com funciona ens hem registrat en l'aplicació. Una vegada fet això hem pujat una foto i hem adjuntat el giny de youtube associant-li una adreça URL. Quan hem donat a preview hem pogut veure que en enfocar la nostra imatge amb el movil des de l'aplicació ens la detecta i ens dóna l'opció de punxar a l'enllaç que apareix que és el que nosaltres hem associat des de youtube.

A continuació ens han ensenyat l'aplicació que elles han fet per treballar les emocions a partir d'imatges del conte "el monstre dels colors"

AUGMENT



Té llicència gratuíta, l'aplicació és fàcil i intuïtiva i compatible amb Android i amb Ios.
És una aplicació que permet transformar imatges normals en realitat augmentada a partir de crear codis QR.

la companya ens ha mostrat una activitat que ha preparat amb aquesta aplicació per aprendre les parts del cos. ha creat una sèrie de codis QR a partir d'imatges de les parts del cos. Ens les ha repartit en classe i nosaltres, amb el nostre mòbil hem descobert de quina part es tractava. després, un a un i entre tots hem anat component el cos a partir de les nostres targetes mentre s'anaven dient les funcions de cadascuna de les parts que apareixien en les nostres targetes.

El dia anterior vam poder veure en classe altres dues aplicacions de realitat augmentada: Aurasma i Quiver.


AURASMA  



Per començar a utilitzar aquesta aplicació el que vam haver de fer va ser registrarnos en aquesta pàgina: https://studio.aurasma.com/register

A continuació vam emplenar amb les nostres dades i vam crear un compte. Vam acceptar termes i condicions i vam començar:


Ara vaig a comentar els passos que vam seguir:


  •  Pujar una imatge que servirà de activador o marcador.
  • Pujar una animació.
  • Crear un canal
  •  Crear un aura

Perquè un altre usuari de Aurasma pugui veure la nostra aura amb el seu dispositiu mòbil, necessita entrar al nostre canal i seguir-nos.

Les aures que es poden veure en l'aplicació sense seguir cap canal són les trucades Super Aures que podem veure tots públicament. Per exemple si teniu un bitllet de 20 euros podeu escanejar-ho amb aurasma i veure una animació.

Per compartir el nostre canal, l'aplicació genera un enllaç. Quan aquest enllaç ho obre un altre usuari accedeix al nostre canal i pot veure les aures d'aquest canal que hem guardat com a públiques.

Copiar l'enllaç i compartir. Aquest enllaç podem manar-ho per correu o fins i tot generar un codi *QR perquè sigui més fàcil d'accedir mitjançant un dispositiu mòbil.

La companya va fer amb aquesta aplicació una activitat per a coneixer continguts relacionats amb la granja. Per a fer aixó va fer un mural on apareixien diferents elements en forma d'imatges als quals li havia associat un aura. A mesura que anàvem seleccionant aquests elements enfocant-los amb el nostre mòbil ens anaven apareixent altres imatges virtuals o fins i tot vídeos que ens explicaven coses a prop dels animals. També va idear activitats de joc com a endevinalles i relacionar per parelles.
L'experiència va ser realment divertida.

QUIVER


Quiver és una aplicació sorprenent, perquè traspassa la barrera entre el món virtual i real.
Com aquesta aplicació és tan original he preferit posar un vídeo on es mostra el que pots fer amb ella.
VÍDEO DEMOSTRATIU

Pas 1: Descarregar i imprimir el dibuix
Pas 2: Acolorir
Pas 3: Descarregar la App de Quiver
Pas 4: Veure l'efecte de realitat augmentada en la tablet

No hay comentarios:

Publicar un comentario