jueves, 9 de noviembre de 2017

dijous, 9 de novembre

LA IMATGE FIXA EN L'ENSENYANÇA: l'utilització educativa dels posters, fotonovel-es i murals multimèdia

L'exposició de les companyes de classe avui ha consistit a parlar de la utilització de la imatge fixa en les aules, especialment l'ús que podem fer d'ella en el període d'infantil. 

Per a açò han començat parlant dels CANVIS  que ha tingut el seu ús EN L'EDUCACIÓ:
La imatge fixa sempre ha estat present en el procés d'aprenentatge-ensenyament des de fa molts anys ja que és un recurs que evoluciona al mateix temps que l'humà.  Ara, una de les principals avantatges és que amb internet es poden compartir i s’han tornat un recurs molt accessible. Aprofitant les TIC podem fer que es menegen i si a més a més son colorides ens  assegurem de captar millor la seua atenció.

Amb l’ús de les imatges fixes a l’aula també estem treballant l’ALAFABETITZACIÓ VISUAL que és la capacitat d'entendre i usar imatges, incloent l'habilitat de pensar, aprendre i expressar-se en termes d'imatge.
Els avantatges del seu ús són que:
- Els xiquets poden desenvolupar l’agudesa visual i la capacitat expressiva. 
- També promouen respostes diferents a la natural.
- Els xiquets son capaços de desenvolupar criteris per a valorar una manifestació exterior.
- Afavoreixen una meta visió
- Desenvolupen una major intel·ligència visual.

A continuació, les companyes han enumerat els recursos disponibles per a treballar amb la imatge fixa a l’aula:

👉 STORYTELLING
Es un terme molt nou de narrativa digital. Fa referència a tota creació feta amb la intenció de compartir-la i narrar-la. El medi usual és internet.
Què aporta?: és una nova forma expressiva de manera creativa.
Existeixen moltes aplicacions senzilles i gratuïtes per a fer les Storytelling, el que facilita el seu ús. En aquestes novel·les es pot incloure imatges i sons.


👉 MURALS: 
Són pòsters amb imatges, vídeos, textos....els xiquetes aprenen veient imatges que és una forma d’aprendre mes atractiva i els ajuda a comprendre millor els continguts.
Què aporta? es poden introduir moltes temes d’interès i crear activitats col·laboratives. 
Els elements que els conformen són:  títol, àrea editable, les fonts utilitzades i l’autoria de l'obra.


👉 FOTONOVEL·LES: 
Són la unió d’ imatges i textos relacionats a través de cadascun d'ells. És un còmic però digital. Les componen tres elements principals: maqueta (estructura), vinyetes (imatge) i “bocadillos” (textos  que poden aparèixer amb diferents formes segons el to o el context).
Què aporten? Que els xiquets siguen capaços de comprendre i interpretar representacions de la realitat, treballant l’aprenentatge creatiu i participatiu, reforçant els conceptes estudiats i desenvolupant habilitats.

👉 PÒSTERS: 
Són molt semblats als murals digitals però serveixen per a tractar un sol contingut o per a introduir una unitat temàtica sense donar l'oportunitat de relacionar conceptes diferents entre si.

També ens han explicat COM DISENYAR, CREAR I PRESENTAR MURALS, POSTERS Y FOTONOVEL·LES. 
Per a fer-ho hem de passar per les següents fases:  creació del guió, muntatge, publicació( amb programes com SlideShare, en un blog o podem imprimir-los) i presentació o exposició.
Ens han dit que la fotografia és el missatge principal que volem transmetre i per això es la aret més important. Ens expliquen també diferents formes de fer fotos en funció del que volem contar.

Per a saber més: Com fer un mural digital a Gogster

👀Existeixen diferents aplicacions per a fer murals: linoit, padlet, posterazor, glogster...(aquesta última té una aplicació especifica per a l'ús educatiu: GlogsterEdu)



 Si el que volem fer és una fotonovel·la, haurem de seguir els següents passos: triar el tema, dividir el tema en les vinyetes, definir els personatges i   espais, fer un guió posar un títol atractiu, redactar els peus de pàgina, iniciar el treball de fotografia, muntar amb l'aplicació.
Què aporta?  llenguatge fàcil, fàcils de crear i dissenyar, fàcil introduir en projectes, motivació i aprenentatge significatiu.

Per últim, ens han aclarit les APLICACIONS A L'AULA:
        - Pòsters: introduir les unitats didàctiques
        - Fotonovel·les: contar histories, crear las nostres pròpies e introduir valors.
        - Murals: com a suport per a explicar unitats didàctiques, ensenyar als pares el que hem fet i animar als pares a participar.
        - Digital story telling: també permet treballar continguts, normes i valors com ocorre en el storytelling convencional. Un exemple d’açò es aquesta història del “pez arcoiris”






☝ Com a conclusió, podem dir que la imatge pot servir per a transmetre continguts de forma motivadora però també per a desenvolupar en els xiquets la competència audiovisual a nivell comunicatiu i per a l'alfabetització digital.

martes, 7 de noviembre de 2017

dimarts, 7 de novembre

LA INFORMÀTICA I ELS RECURSOS MULTIMÈDIA:

 LA SEUA UTILITZACIÓ A L'AULA D'INFANTIL

Avui les companyes ens han fet entendre com introduir a les aules com a docents.

💬 Ens han dit que pel diseny  i producció de les tic em de seguir unes etapes:
     -diseny: i ens han parlat de l'etapa d'anàlisi de la situació, l'etapa de especificació, el plà i la temporalització, l'etapa de documentació i l' etapa de guionització.
     -produccio i postprodució. realització y combinació del fet.
     -avaluació: hi ha diferents técniques i s'evaluen diferents aspectes (segons el contingut, l'organització dels continguts, els diferents usuaris...)

💬 Després ens han contat la importància dels ordinadors al aula:   

"Els ordinadors educan, son els millors professors del món,  són de gran importància els de programes educatius,..."
Arribant a la conclusió de que la incorporació de la informàtica al aula pot ser com a fi o com a medi.

Els docents han de passar per unes etapes de preparació abans d'utilitzar l'ordinador com a ferramenta a l'aula: entrada, adopció, adaptació, apropiació, invenció. Això els capacita per a gestionar els recursos adecuadament a les seues necesitats i a les de els seus alumnes.
Es diferent l'ús que dona el professor i l'alumne del ordinador:
     - L'alumne  aprèn de l'ordinador( mitjançant programes tancats de programes didáctiques) i amb el ordinador(eina d'aprenentatge). 
     -El professor l'utilitza com a preparació de les classes.

💬 Les companyes han proposat  el Racó del ordinador:com a idea per aplicar tot de'l que han parlat a l'aula d'infantil.. Els aspectes a tindre en compte són:
     - El professor ha de veure el que els xiquets fan amb él. 
     -   Ha d'estar en un lloc  on els alumnes no es distraguen.
     -  Es puga usar individualment, per parelles i per grups (tenint en compte que es treballaràn actituts i valors socials a l'hora de tindre que possar-se d'acord per utilitzar-los i serán activitats més dirigides)

👉Per a saber més: Pagina: recursos didáctics

MITJANS MULTIMÈDIA

Per a parlar d'açò ens han posat en primer lloc un vídeo



💬 Després ens han descrit les característiques més importants que descriuen als mitjans multimèdia i els aspectes que hem de tindre en compte per a triar bé un recurso multimèdia per a l'aula.

💬 Ens han dit que poden classificar-se segons l'activitat que pot realitzar l'alumne: tutorials, bases de dades, constructors, eines, simuladors i que nosaltres podem crear-les a partir d'un hardware (ordinador) i un software, como pot ser el power point. Per a compartir les nostres creacions utilitzarem programes com Slideshire o sign up, entre altres.

💬 A continuació han nomenat els beneficis per a l'aula ja que aporten:
Interactivitat, ramificació, transparencia, navegació en un mar de continguts e interconexió... és a dir, fomenta els métodes constructivistes i eurístics. Tot això millora l'aprenentatge, reduix el temps d'aprenentatge, possibilita que cada alumne siga el seu ritme personal, descentra l'aprenentatge memorístico possibilita les adaptacions...

❓❓Com escollir el mitjà més apropiat?

- Han de tindre una correspondència amb l'unitat didàctica, 
- El professor ha d'estar preparat per a dessenvolupar aquest mitjà, 
- Ha de tenir en compte la inclusió de tots els alumnes facilitant el seu accés, 
- Que estiga adaptat al nivel, 
- La dinámica de l'aula, el moment en que la farem, 
- L'us que vol donar el professor, etc.
- Que tinga activitats d'aprenentatge, 
- Que siga de fàcil maneig, 
- Temps de resposta a la interacció adequat.

👉 Com a conclusió puc dir que amb aquesta exposició, una vegada més, he comprés l¡importància que té la formació en TIC per a ,i futur professional com a docent ja que milloren l'aprenentatge dels alumnes si nosaltres estem ben formats.