jueves, 14 de diciembre de 2017

PRÀCTICA FOTOGRAFIA DIGITAL

En aquesta pràctica hem creat objectes d'aprenentatge utilitzant diverses aplicacions de la web 2.0 relacionades amb la fotografía digital per a la seva integració en l'aula d'infantil.

TASCA 1: EDICIÓ DE FOTOGRAFIA

En aquesta ocasió vaig a comentar un programa amb el qual es poden editar fotografies per a fer-les més boniques i originals-
Aquest programa es diu Aviary i pots accedir a través d'aquest enllaç : https://www.aviary.com/.

Jo ho he utilitzat per a fer una foto que em permeta enviar un missatge d'esperança per al pròxim any.
  • El primer que he fet ha sigut fer una fotografia amb el meu mòbil i descarregar-la en l'ordinador.
  • Quan he entrat al programa l'he pujat des de la meua carpeta d'emmagatzematge punxant en la pestanya que apareix per a fer açò. També pots pujar-la directament des del núvol o realitzar la foto en aqueix moment amb la càmera del teu dispositiu.


  • Una vegada seleccionada la foto el programa et dóna l'opció de fer un munt d'ajustos, des de la grandària o posició de la foto fins a aplicar filtres, marcs o modificar la llum, nitidesa, saturació, etc, fins i tot afegir un text



  • El resultat de la meua imatge és la següent: 



TASCA 2: CREACIÓ D'UNA TARGETA NADALENCA; COM FELICITAR EL NADAL I EL NOU ANY.....

En aquesta entrada vull explicar-vos com he fet una targeta nadalenca per a felicitar el nadal als meus companys de classe.
S'acosta el nadal i és important compartir amb els quals t'envolten els bons desitjos que sentim i esperem per a aquests dies i el pròxim any.
👉Canva és una aplicació que et facilita aquesta tasca, donant-te l'opció de dissenyar la teua pròpia targeta nadalenca.


En aquesta aplicació a més de targetes podràs fer des de pòsters fins a portades per a facebook passant per dissenys per a presentacions, targetes de visita o portades de CD.



Et dóna l'opció d'escollir entre un nombre enorme de plantilles ja dissenyades sobre les quals afegir textos i/o altres elements o bé pots pujar les teues pròpies imatges.
Per a fer la meua targeta nadalenca vaig posar en el cercador la paraula "*Christmas" i a partir de totes les bases que em donava vaig ser dissenyant el meu estil propi afegint capes, objectes i text.

Existeixen algunes modalitats que són de pagament. Açò fa que augmente molt més el nombre d'opcions per a personalitzar però Canvas compta amb bastants opcions gratuïtes, açò sí, són molt més bàsiques.

A continuació us presente la mostra que jo he realitzat per a aquesta pràctica i aprofite per a desitjar-vos a tots unes bones festes.

Per a veure la meua targeta nadalenca fes click açí.

TASCA 3: LLETREJA EL QUE VULGUES I FES-HO BONIC!


En aquesta entada vull parlar-vos de l'aplicació Spell with Flickr, amb la que he fet la imatge que podeu vore mes abaix.

Aquesta aplicació permet elaborar paraules a partir d'imatges de lletres soltes de diferents estils, fonts i colors. Aquestes imatges de lletres són fotografies que es poden combinar entre si amb la finalitat de construir una paraula que tinga un disseny d'imatge propi.

Tan sol has d'entrar en la pàgina  (http://metaatem.net/words/) i en l'espai habilitat per a açò, escriure la paraula que tu vulgues. En donar-li a acceptar, automàticament t'eixirà la teua paraula lletrejada amb unes opcions d'imatge determinades per l'aplicació, Per a personalitzar les imatges només has de punxar damunt de cada lletra i en fer "clik" la imatge canviarà. Pots fer-ho tantes vegades com vulgues fins que trobes la fotografia que més t'agrade i així poder repetir la mateixa operació amb la lletra següent.

És molt fàcil i senzill.

Una vegada que has elaborat la paraula completa, tens l'opció de realitzar una captura de pantalla per a conservar la imatge o guardar l'enllaç que t'apareix més a baix per a guardar o copiar on necessites.

La paraula que he escollit correspon al que representa per a mi el Nadal.
En nadal es comparteix temps amb els sers estimats, es comparteixen regals i converses al voltant d'una taula. Es comparteixen també les il·lusions i esperances per al nou any que està per venir.

Per açò "compartir" és la paraula que millor descriu el que para mi succeeix en nadal, tant dins del meu com al meu al voltant.

El nadal per a mi és: 


letter C Scrabble white letter on pale blue O letter m letter P letter A letter R letter T letter I letter R

TASCA 4: NÚVOL DE PARAULES I MARQUE DE FOTOS


Existeixen molts programes per a dissenyar imatges amb fotos que ens servisquen per a crear una targeta de felicitació.

En aquest cas, hem combinat dues aplicacions per a arribar al resultat final.
D'una banda hem creat un núvol de paraules amb https://www.nubedepalabras.es/ .i d'altra banda, he seleccionat un marc de fotos d'estil nadalenc per a presentar la imatge creada amb  http://www.imagechef.com/ic/es/home.jsp

Per a fer açò, he seleccionat en primer lloc, uns poemes nadalencs de diferents autors catalans: 

DESEMBRE

Quan ve nadal fem el pessebre
amb rius, muntanyes de colors,
el caganer, l'estrella, l'àngel,
el nen, la mare i els pastors,
cantem cançons i i mengem neules,
també torrons i altres llamins,
i per arrodonir les festes
que omplen de joia grans i nins
ens aboquem a les finestres
a esperar els reis que van venint.


"Desembre" de Miquel Martí i Pol

Després he pegat el text en la pestanya que posa "Assistent". Una vegada fet açò, li he donat la forma que he volgut i he modificat els colors al meu gust utilitzant les diferents pestanyes que apareixen en la pàgina per a fer açò.

Si veus que la forma no queda molt definida se li pot donar a l'opció d'activar màscara i llavors apareix, sota les paraules, una ombra que defineix amb més claredat la forma seleccionada.Realizado con NubeDePalabras.es


Per a posar-li el marc he accedit a l'aplicació  ImageChef i he punxat en la pestanya que posa "plantilles" i he seleccionat el tema "Christmas". En aquest cas m'han aparegut 20 opcions de marc i he escollit una. Una vegada seleccionada tan sols he hagut de  pujar de la meua carpeta la foto que he elaborat amb el generador de núvols de paraules i ja està!
Aquest és el resultat:



Per a seguir pas a pas el procés mira el següent procediment:

👉Pas 1: Seleccionar el text

ELS NÚVOLS DE NADAL

Els núvols de Nadal no sé què tenen
que són manyacs: no posen
gens de malícia al cel:
pel blau puríssim dolçament s'estenen,
a la llum de la posta suaus s'encenen
i de nit deixen veure algun estel.
És una de les coses més alegres
veure entre núvols els estels brillar.
Tenebres de Nadal, no sou tenebres;
més hi veig en vosaltres
que no en el dia clar.
Ai, nit que vas passant silenciosa;
ai, núvols blancs que pels estels passeu;
ai, llum que no ets enlloc misteriosa;
ai, portal de Betlem, que ets tot arreu!
Quan me vulgueu donar més alegria
parleu-me dels Nadals ennuvolats,
i com veureu com infant que somnia,
que riu a lo que veu amb els ulls aclucats

👉Pas 2: Forma la núvol de paraules



👉Pas 3: Selecciona el marc




👉Pas 4: Personalitza la imatge amb un text propi



TASCA 5:COM FER EL TEU CONTE: Storybird


En aquesta ocasió la finalitat és crear un conte de nadal a partir de les imatges que han cedit alguns il·lustradors a l'aplicació Storybird En aquesta aplicació tenim l'opció de fer contes il·lustrats tant en paper com en format digital i poesies.

Pots accedir a aquest programa en aquesta direcció: https://storybird.com/

👉Per a començar a fer el conte, en primer lloc seleccionem un autor la il·lustració del qual ens inspire per a explicar la història que volem explicar. En seleccionar l'autor es fan visibles totes les imatges disponibles que corresponen a aqueix tipus d'il·lustració.


👉El següent és escollir el format que volem per a la nostra història: llibres il·lustrats (poc text), forma allargada (per a fer capítols amb poca imatge) i poesia (una imatge i paraules seleccionades)



👉L'últim pas és explicar la història. Per a açò arrosseguem les imatges que volem al centre del nostre conte indicant què posició volem que ocupen pel que fa a l'espai reservat per al text i redactem les paraules que expliquen la nostra història.



👉Al final podem publicar, compartir o imprimir el nostre conte.

Punxa açí per a veure el meu conte de nadal


REALITAT AUGMENTADA

REALITAT AUGMENTADA: AURASMA, QUIVER, BLIPPAR I AUGMENT

Avui dues companyes ens han ensenyat un treball d'ampliació de continguts que han preparat sobre realitat augmentada, en concret amb el programa *Blippar.

Han començat donant una definició del que és: La realitat augmentada és una visió directa o indirecta d'un entorn físic del món real els elements del qual es combinen amb elements virtuals per a la creació d'una realitat mixta a temps real.

Aclareixen la diferència entre dos conceptes fàcilment confusibles:
La realitat augmentada part de la realitat experimental per enriquir-la amb virtuals.
La realitat virtual part d'elements ficticis creats virtualment.

Per treballar amb això hem de tenir en compte uns principis didàctics com:
- el punt de parida ha de ser pedagògic
-han d'haver-hi una planificació didàctica prèvia
- considerar-la com una eina que aporta avantatges educatius
-han d'haver-hi un dispositiu mòbil
-tenir en compte la connectivitat
- és una eina de suport per a altres mètodes d'ensenyament aprenentatge
- ha d'haver-hi un seguiment continu
-hem d'oferir activitats contextualitzades
-fomentar la curiositat, iniciativa i l'autonomia
-considera l'aspecte de la *mobilidad
- comunicació i interacció
-és bàsic aportar per la senzillesa, dissenyant activitats simples que facilitin l'aprenentatge

Però també existeixen unes dificultats per incorporar la realitat augmentada en la formació:
- el mestre han de tenir formació
-la tecnologia és una novetat
-la dissociació que produeix interaccionar en un context que barreja realitat i realitat virtual
- falta de recursos per la novetat

Ens expliquen també que per treballar amb la RA necessitem una sèrie d'elements com una càmera, processadors, programari, pantalla, connexió a internet, activador i marcador.

Les companyes han explicat dues experiències reals de centres que han dut a terme una activitat amb realitat augmentada a les seves aules:

  • Valdespartera és cultura: treballen les escultures del barri
  • Villalba a la teva mà: treballen la flora i la fauna de la zona amb una ruta *geolocalizada encara que és un projecte de mLearning i interdisciplinari.

A continuació entren a explicar en més detalli l'aplicació

BLIPPAR



Aquesta és una aplicació Web que permet la creació d'objectes i escenaris de RA
Per començar hem de treballar amb les funcions, construir el primer recursos, crear diferents escenes. integrar efectes de moviment i rotació.
Amb això podem treballar en qualsevol lloc i amb qualsevol equip, a més és una aplicació que està molt actualitzada

Per provar com funciona ens hem registrat en l'aplicació. Una vegada fet això hem pujat una foto i hem adjuntat el giny de youtube associant-li una adreça URL. Quan hem donat a preview hem pogut veure que en enfocar la nostra imatge amb el movil des de l'aplicació ens la detecta i ens dóna l'opció de punxar a l'enllaç que apareix que és el que nosaltres hem associat des de youtube.

A continuació ens han ensenyat l'aplicació que elles han fet per treballar les emocions a partir d'imatges del conte "el monstre dels colors"

AUGMENT



Té llicència gratuíta, l'aplicació és fàcil i intuïtiva i compatible amb Android i amb Ios.
És una aplicació que permet transformar imatges normals en realitat augmentada a partir de crear codis QR.

la companya ens ha mostrat una activitat que ha preparat amb aquesta aplicació per aprendre les parts del cos. ha creat una sèrie de codis QR a partir d'imatges de les parts del cos. Ens les ha repartit en classe i nosaltres, amb el nostre mòbil hem descobert de quina part es tractava. després, un a un i entre tots hem anat component el cos a partir de les nostres targetes mentre s'anaven dient les funcions de cadascuna de les parts que apareixien en les nostres targetes.

El dia anterior vam poder veure en classe altres dues aplicacions de realitat augmentada: Aurasma i Quiver.


AURASMA  



Per començar a utilitzar aquesta aplicació el que vam haver de fer va ser registrarnos en aquesta pàgina: https://studio.aurasma.com/register

A continuació vam emplenar amb les nostres dades i vam crear un compte. Vam acceptar termes i condicions i vam començar:


Ara vaig a comentar els passos que vam seguir:


  •  Pujar una imatge que servirà de activador o marcador.
  • Pujar una animació.
  • Crear un canal
  •  Crear un aura

Perquè un altre usuari de Aurasma pugui veure la nostra aura amb el seu dispositiu mòbil, necessita entrar al nostre canal i seguir-nos.

Les aures que es poden veure en l'aplicació sense seguir cap canal són les trucades Super Aures que podem veure tots públicament. Per exemple si teniu un bitllet de 20 euros podeu escanejar-ho amb aurasma i veure una animació.

Per compartir el nostre canal, l'aplicació genera un enllaç. Quan aquest enllaç ho obre un altre usuari accedeix al nostre canal i pot veure les aures d'aquest canal que hem guardat com a públiques.

Copiar l'enllaç i compartir. Aquest enllaç podem manar-ho per correu o fins i tot generar un codi *QR perquè sigui més fàcil d'accedir mitjançant un dispositiu mòbil.

La companya va fer amb aquesta aplicació una activitat per a coneixer continguts relacionats amb la granja. Per a fer aixó va fer un mural on apareixien diferents elements en forma d'imatges als quals li havia associat un aura. A mesura que anàvem seleccionant aquests elements enfocant-los amb el nostre mòbil ens anaven apareixent altres imatges virtuals o fins i tot vídeos que ens explicaven coses a prop dels animals. També va idear activitats de joc com a endevinalles i relacionar per parelles.
L'experiència va ser realment divertida.

QUIVER


Quiver és una aplicació sorprenent, perquè traspassa la barrera entre el món virtual i real.
Com aquesta aplicació és tan original he preferit posar un vídeo on es mostra el que pots fer amb ella.
VÍDEO DEMOSTRATIU

Pas 1: Descarregar i imprimir el dibuix
Pas 2: Acolorir
Pas 3: Descarregar la App de Quiver
Pas 4: Veure l'efecte de realitat augmentada en la tablet