jueves, 2 de noviembre de 2017

dijous, 2 de novembre

L'ORGANITZACIÓ DE LES TIC ALS CENTRES D'EDUCACIÓ D'INFANTIL I PRIMARIA

Introducció.

la societat actual s'ha transformat en el que anomenem una sociedat web. Les tic formen part del dia a dia, per aixòa aquest desenvolupament ha donat lloc a la societat de la informació i comunicació (SIC)
En la educació també hi ha una constant innovació didàctica

Com s'organitza desde un punt de vista normatiu.

La LOE (2006) és la primera llei que esmenta com s'ha de treballar amb les TIC a l'aula
Amb la LOMCE no s'ha instaurat l'ús de les TIC al cicle d'infantil però sí a primària. Hi ha un decret que sí esmenta que els nens han de reconocer-lo en su dia a dia, a més ressalten la importància de que hi hagi recursos tecnològics suficients i de qualitat.
Hi han 8 competències bàsiques segón el marc europeu però a la comunitat valenciana es reconèixen 7 i per aixó necessitem recursos organizatius i funcionals: ha d'haver-hi un coordinador de les TIC al centre escolar (amb la formació necessaria) que será escollit pel director i tindrà unes tasques assignades.

Models d'organitzacions i curriculars

Hi han nous llocs per les activitas educatives i la formació de professors i alumnes i també noves formes de treball. Això requerisc d'una organització dels mitjans i dels espais: tallers i racons, centres de recursos i departaments d'activitas complementàries i extraescolars.
Les característiques que han de tindre els mitjans és que sigan útils per professors i alumnes i de
fàcil maneig. També han de tindre unes característiques tècniques adecuades, flexibilitat d'ús, fàcil localizació de materials, ús de material digitalitzat.
Al llarg dels últims anys, i gràcies a tot això, els professors perceben les TIC com a recursos molt valiosos. Per això, la presència de TIC ha aumentat  en les aules facilitant l'aprenentatge autónomo.

Pla TIC

És un plà estratègic de la Comunitat Valenciana. El seu objectiu és  l'aprenentatge i ús de les tenologies com eix transversal.
Entre altres característiques té: és organitzat, objetius clars, contextualitzat, viable i flexible i consensuat per tota la comunitat educativa.
Elemnets principals del Plà: contextualizació del plan, objetius generals, estrategies per a la coordinació difusió i elaboració en el centre (equip docent que coordine les activitats tic a l'escola), organizació de infraestructures i recursos disponibles, tractament de la informació i competència digital.

Competències digitals

Habilitats per buscar, obtenir, processar i comunicar la informació.
Finalitat: aprendre sobre les tic, aprende de les tic, aprendre amb les tic.
Subcompetencies: fluïdesa tecnològica, ciutadania y ciutat, competència digital.

Altres plans: pla INTEGRA-TIC, PLA MÉS-TIC, ITACA

😊Per últim, les companyes ens han parlat de la seua experiència a la FIRA SIMO 2017:
Ens han mostrat les innovacions tecnològiques per a la ensenyança com la realitat virtual, smile and learn (portal web que és una biblioteca itel-ligent, app educativa), educació 3.0 (revista quatrimestral), e-blackboard (pissarra i pantalla multitàctil), NEXT (robot amb programacions direccionals), Impresores 3-D, orles en moviment.

martes, 31 de octubre de 2017

dimarts, 31 d'octubre

WEBQUEST

Avui en classe el professor ens ha encomanat fer una Webquest i per aixó ens ha explicat en primer lloc quines son les parts que haurem de treballar abans a mode de plantilla. Aquestes parts són:

Grup al que va dirigit
Àrea del coneiximent que treballa
Introducció (en la introducció deurem de possar un text que invite al alumne a seguir amb el procés de descobriment. Pot ser a modo de pregunta motivadora: Proposa un repte. s'incentiva l'aprenentatge cooperatiue por això es fa en grups.)
Tasques: El producte final será el resultat de diferents subtasques per arribar a la tasca final.
        Diferents tipus de subtasques:
                       -d'exposició
                       - de creació
                       - de descobriment
                       - de misteri
       Després aquestes subtasques es materialitzen en un resultat complet final
       Per aconsseguir el objectiu hem de buscar recursos d'internet (web 2.0) per a que els alumnes         arriben a la tasca que els hem acomanat.

Avaluació: podem utilitzar una rúbrica on sintetizar que s'avalua i com s'avalua.
Conclusio: reflexió sobre el que s'ha aprés. També és una opinió personal i reflexió
Orientacions didàctiques: es la guia per a que un mestre aplique la nostra webquest a la seua aula. per tant no estan dirigides als alumnes. Apartats:
                - justificació: per qué aquesta web
                - objectius especifics que es volen cumplir la utilizació de la web quest
               - nivell educatiu que necesita el alumnat com conociments previs per a fer la web quest
               - temporalizació
               - organizació dels alumnes

Amb aquestes indicacions, nosaltres haurem de fer una webquest en les próximes sessions de classe. Per això, hens hem possat en parelles i hem triat un tema per a treballar amb els xiquets a l'aula utilitzant la webquest com a recurs didàctic. El nostre tema serà els aliments: a on els trobem i com els elaborem per a convertir-los en un menú que ens menjarem.

👀Per a saber més: Açí tens alguns exemples de webquest per a educació infantil
👉 sobre el cós humà
👉las plantas
👉el escultor salzillo