jueves, 30 de noviembre de 2017

Dimarts, 21 de Novembre

Les aplicacions mòvils en les aulas de infantil: M-LEARNING

Les companyes ens han parlat de totes les posibilitats educatives que ofereixen les aplicacions digitals a les aules d'infantil.
Les paraules Creativitat, Educació Cooperativa, Innovació, Interactivitat s'han sentit moltes vegades al llarg de tota l'exposició. No obstant, també han parlat de riscos o possibles inconvenients com:
- carencia de disciplina a les aules
-menys concentració
-símbol d'estatus
- sedentarisme
- mal ús (pot rebre fotos o missatges quan no toca i accés a webs d'adults)

Tot açò es pot solucionar posant normes d'ús, control parental i conciència familiar i per suposat amb una formació adecuada del professorat que assegure un ús correcte d'aquestos recursos didàctics.

👀vídeo: rincón ipad attendis (el ipad en educación infantil)


👉 Hi ha diferents aplicacions que poden ser molt útils per treballar amb elles a l'aula per la gran quantitat de recursos que ofereixen. Algunes d'elles estan classificades per edats i per continguts que es desitgen treballar.
- CHARADAS
- WALK BAND
- PINTURILLO
- LYRICS TRAINING

👀 video: las tabletas digitales en la escuela infantil


martes, 28 de noviembre de 2017

dimarts 28 de novembre

LA PISSARRA DIGITAL A L'AULA


Per a començar l'exposició  les companyes fan una comparació con la pissarra tradicional (que va apréixer en 1800) Les PDI ara són molt utilitzades por alumens i professors.

La pissarra digital està composta per un ordinador, un videoprojector i una pissarra blanca.
La pantalla de projeció pot ser també una paret.
La diferència de la pissarra digital interactiva (PDI)  és que la pissarra blanca té un dispositiu de control de punter.. Permet interactuar directament sobre la pissarra.

Avantatges:

  • animar als docents.
  • ampliar l'us del e-learning
  • facilitar l'elaboració de presentacions
  • permetre crear material d'aprenentatge
  • intreracció entre alumnes y professors
  • desenvolupament de la cooperació i participació

Inconvenients:

  • elevat preu de la pissarra i el seu manteniment
  • més fcil d'esser danyats
  • posició molt alta per als xiquets 
  • requereix formació pel seu ús.

👉Funcionamient de la PDI

 Estén compostos per 4 componentes: ordenador, videoprojector, software adecuado, una pantalla resistent.
Amés de la resistent està la pisarra electromagnética y las de ultrasons-infrarojos.

Els  mestres han adquirit un rol més de :analitzar, investigar y integrar la información-
Los alumnos tienen más motivación, interés, interacció

👉 Principis didácticos: flexibilidad en la interacción, aprendizaje colaborativo, utilización de recursos variados.

👀Exemple de cóm es pot ensenyar a restar amb la pissarra digital:


✌ Altres web d'inteés:
www.educalandia.net/alumnos/
lapizarritaav.wordpress.com

Les companyes ens han possat un video on es parla de la implicació de l'alumnat:



                                                       Guía TIC para las personas con TEA

Per  alumnes amb dificultats en el repàs i la retenció de l'informació l'us de la PDI aumenta les possibilitats de retenció i les activitats es poden imprimir o enviar per mail.

La formació del mestre és molt importat perque es molt necessària per a fer un ús correcte de la pissarra.

👀formacion permanente: pizarra digital: un recurso educativo tecnológico para el siglo XXI




Conclussió:
Les pissarres digitals son gran recurs educatiu ja que  fomenten la creativitat, la participació i la interacció grupal. És una eina molt important pel futur.