La utilització educativa del so.
Avui els companys ens han parlat del tema 10 del manual.
Han començat aclarint diverses definicions del podcast segons diferents autors:
- desperta i desenvolupa habilitats de l'alumnat.
- també augmenta la implicació de l'alumnat.
- Poden ajudar a canviar la metodologia tradicional per una mes constructivista.
- Qué son els Podcast?⇨ (la paraula pod fa referència a portable device y cast vol dir emisor)
👉És un àudio digital o episodi de vídeo, que es poden guardar i reproduir en qualsevol lloc. Els Podcast són emesos periòdicament i per això es necessita dels podcasting, que són els medis necessaris per a fer-ho i dels podcasters, que són les persones que ho fan.
Poden ser d'àudio: fets en format mp3 i de video ( també es diuen vodcast i vidcast)fets en format mp4.
Les avantatges de l'us dels podcast són:
- no es necessita cobertura per a reproduir-los,
- són portátils,
- hi ha de molts idiomes i temes.
Les desavantatges són:
- ocupen memòria d'emmagatzematge i no es poden escoltar sense internet.
Existeixen diferents programes d'àudio dissenyats per als xiquets:
- Audacity: programa senzill i pràctic d'enregistrament d'àudio .
👀per a saber més consultar el tutorial: como utilitzar Audacity
- També han ens han parlat dels recursos sonors que podem trobar a la pàgina del Ministeri d?Educació: Aplicación en el aula: jugando con los sonidos
- Soundcloud: es poden escoltar contes
- Llisten2myRadio: on podem escoltar un programa de ràdio especialment disenyat per als més xicotets⇨ babyradio
Altres tipos de recursos sonoros:
- Dictàfons: Son grabadoras amb les quals podem grabar sons del aula per a després reproduïrlos amb diferents util·litats.
- Ràdio: molt útil en la formació a distància
- microfon: per a xiquets amb discapacitat auditiva o mestres que no volen forçar la veu
- instruments musicals
- telèfons i ipods: para grabar y reproducir a l'aula
Possibilitat Educativa de l'us del Podcast
⇨ recurs que es pot utilitzar perquè els xiquets senten el que han dit o han donat en l'aula.
⇨ és un recurs imaginatiu perquè es pot usar per a inventar contes, cançons.
⇨ inicien els processos de lectura, millorar la comprensió de les assignatures....
⇨ difusió mundial a través d'internet, molts temes i idiomes (millorar l'anglès)
⇨ fàcil producció i distribució, flexibilitat i comoditat,
⇨ motivació per ser una cosa nova.
⇨ autonomia en l'aprenentatge,
⇨ és portàtil,
⇨ major rendiment de l'aula,
⇨ permet prestar més atenció al que diu el professor en lloc de prendre anotacions.
👎Les desavantatges que té a l'aula són:
⇨ la falta de asitencia de los alumnos
⇨ no contiene imágenes y para los niños hace que se puedan perder
⇨ mala calidad del sonido
⇨ la información no es inmediata como la radio.
Alguns exemples de Postcast Educatius: el rincón de educación infantil, cuentos infantiles, educa como puedas (para los padres), babyradio.
👉Per a fer un podcast hem de seguir els següents passos: grabar el contenido, traduir el contengut y pasarlo a un formato mp3, pujar el arxiu a internet.
👉Alguns del programes que podem utilitzar per a fer podcast són: vlc media player, itunes, xmms, amarox. windows media player, winamp, spotify.
💁Què hem de saber de la musica en l'aula?
- traballan la psicomotricidad amb la musica,
- discriminar els sons que es escolten,
- amb la musica podem treballar qualsevol tema: coneiximent del món
- societat, normes y rutines de classe,
- discriminació auditiva, psicomotricitat.
💁Amb quines coses podem treballar?: cançons, textos orals, exploració de la veu, audicions, danses, jocs musicals de distintos tipus.
Amb la música treballem les següents dimensions: educació musical: ritmo, armonia y melodía. També les dimensioms filosófica, emocional,intelectual.
Per tot aixó concluim dient que la música és una buena eina per treballar en clase.
No hay comentarios:
Publicar un comentario