El vídeo en l'ensenyament i educació
Les companyes han començat fent un repàs històric de la integració i evolució del video en l'ensenyament. Expliquen que el recorregut històric comença en els anys 80 i poc a poc s'ha anat introduint més i més en les aules fins que actualment hem arribat fins i tot a l'elaboració pròpia. Açò fa que l'aprenentatge siga mes interactiu i més significatiu.
- funció formativa. N'hi ha dos tipus: dissenyats per a un procés de formació i l'altre és d'ús general però el professor pot seleccionar-ho per a treballar un tema. El vídeo és el recurs més utilitzat en els processos d'educació en les aules.
- funció motivadora: és diferent i atractiu i serveix per a atraure l'atenció. Una manera d'aconseguir açò és introduir una càmera de video en l'aula.
- funció expressiva: estimula y potencia l'expressió del alumnat
- función avaluadora: s'analitzan les conductes dels subjectes que apareixen als videos i poden ser ells mateixos (autoavaluació) o altres subjectes
- funció metalingüística: llenguatge audiovisual, aprenentatge pràctic, us del lleguatge en diferents àmbits
- funció lúdica: quan té la finalidat de ser un joc, aumentant el procés d'ensenyament aprenentatge
- funció investigadora: realitzar treballs de recerca sobre nombrosos camps
- vídeo d'empresa o institucional
- vídeo de producte o servei
- d'actes o celebracions
- testimonial
- didàctic o educatiu. Exemple: Thomas y sus amigos abecedario en español-canciones infantiles
- reportatge
- viral
- etc
👉principis de selecció de vídeos per a ús educatiu
- a qui va dirigit
- quan s'utilitzarà
- què es pretén
- com ho utilitzem
- predisposició d'alumnes i professors
- context d'ensenyament aprenentatge
- diferencies cognitives
- facilitar la participació dels alumnes
- característiques tècniques i semàntiques
- versatilitat
👉Avantatges i limitacions del video en l'ensenyanza
Avanatatges: procés innovador, contingut més complet, abasta els diferents estils d'aprenentatge, aprenentage significatiu, no necessiten explicacións, professor com a mediador, desenvolupa imaginació, la creativitat, l'actitud crítica i la comprensió, introdueix varietat, treballa elemnts no verbals, proper per als alumnes, cost baix, maneig fàcil,
Inconvenients: informació dificil d'aconseguir, el docent pot perdre l'nterés, pot crear passivitat, limitació del copyright, necessita electricitat, compleixitat linguistica, en ocasions no compleix amb l'objectiu, no està a l'abast de totes les escoles.
👀 Conclusió:
El video podría ser un recurs obligatori ja que afavoreix i introdueix els processos d'ensenyament i aprenentatge. També reforza y evalua els coneiximents.
Ens recorden que como docents que serem hem de ser coneixedors també de les limitacions per a escollir-los i usar-los bé.
- web
No hay comentarios:
Publicar un comentario