martes, 14 de noviembre de 2017

dimarts,14 de novembre

LA COMPETÉNCIA DIGITAL DE L'ALUMNAT D'EDUCACIÓ INFANTIL


EL SEGLE XXI: CANVIS EN LA SOCIETAT I L'EDUCACIÓ.

L'exposició d'aquest tema per pat de les companyes s'ha centrat en explicar quines són les necessitats que el segle XXI planteja a partir de la realitat actual i com es tradueixen aquestos canvis en tots els àmbits, principalment en l'educació i en els processos d'aprenentatge.

Ara el aprenentatge es fa de forma continua i interaccionista, per aixó l'introducció de les TIC es converteix en quasi una necessitat ja que : facil·lita els processos de comunicació, es potència el diàleg, la interactivitat...Però també té inconvenients: es necessita de recursos econòmics, falta de formació i experiència del professorat.

Amb les competències digitals es passa d'un aprenentatge:
- de lineal a intearctiu,
 -de instructiu a constructiu,
- de inductiu a deductiu,
- de individual a col·lectiu.

El dessenvolupament social i econòmic fa que la societat laboral demandi individus que facin front a diversos situacions canviants i on facin de tot: pensament critico i resolució de problemes, habilitats tecnològiques, flexibilitat i adaptabilitat (vídeo habilitats del s.XXI)
Les competències pròpies de l'educació: pensament critic, col·laboració, comunicació, creativitat i innovació (els cuatre C)


Aprenentatge permanent: educació a casa, educació d'adults, ed continua, treball de coneiximent, entorns personals u aprent autodirigits. En el aprenentatge permanent són imprescindibles las TIC on las competències necessàries són: buscar, obtindre, tractar la  informació, utilitzarla de manera critica i responsable.
- generació net: estudiants amb flexibilitat i creativitat.
competencia digital: uso confiado i critico de los mediosa electronicos para el trabajo el ocio y la comunicación (ferrés 2007)
la comissió europea i la lomce también hablan de las competencias digital.
habilidades que desarrolan en infantil:
- inclusió, interculturalidad
competencias digitrales i alfabetizació
- aspectos motivacionales
-etc
també parlen de las dimensions de l'alfabetizació digital

Es precisa d'internet i de les eines 2.0 per treballar en infantil i així els xiquets aprenen fent
matematicas, per eixemple (programa per treballar en classe supertics.com/matematics)
pixton: còmics per treballar qualsevol matèria en tablets o pissarra digital , individual o en grups
relats digitals: "el somni de judit" on es pot explicar una història usant imatges i so. És com un conte fet pel·lícula tant amb fotos com amb seqüències de vídeo.

👉Reflexio:
Fomenten l'estimulació i creativitat, afavoreix treball en grup, sociabilización, respecta el ritme dels alumnes, divertit, amè i dinàmica, relació i comunicació entre professors i alumnes, continuen amb la activitat intel·lectual


💪Tasca: realitzar un relat digital amb movie maker
para això disposem d'una plantilla on anirem creant el guió en el qual apareixeran les diferents parts del vídeo: veu en off i música, imatges, tipus de plànol i transició i la durada de les seqüències.
Per realitzar aquesta tasca es valorarà tant les imatges tretes d'Internet lliures de drets com les gravades per nosaltres mateixos.

Aquest és el resultat:

No hay comentarios:

Publicar un comentario