miércoles, 25 de octubre de 2017

dijous, 19 d'octubre



Les tecnologíes de la informació: la comunicació i la inclusió educativa

Resultado de imagen de tic para niños con necesidades educativas especialesEls companys ens expliquen com es poden usar les tecnologies com a eina per a treballar la inclusió dels xiquets amb diversitat funcional i necessitats educatives especials en les aules.Açò resulta de gran interès ja que els nous models educatius aposten cada vegada més per una educació inclusiva, on tots els xiquets tinguen les mateixes oportunitats d'aprenentatge. En aquest sentit, les TIC són un canal de comunicació i un instrument que facilita processar informació per part d'aquests alumnes.

 Durant l'exposició ens expliquen el cas personal de Gustavo. És un xiquet diagnosticat de TDH i autisme que millora considerablement les seues capacitats de comunicació i concentració després d'utilitzar determinats programes d'ordinador.


En general, els avantatges de les tecnologies de la informació per a alumnes amb necessitats especials són: milloren el autoconcepte de l'alumne, augmenta la il·lusió per aprendre i milloren el rendiment acadèmic.
Resultado de imagen de tic para niños con necesidades educativas especiales

Perquè aquests alumnes puguen accedir a les tecnologies és necessari realitzar una sèrie d'adaptacions al software i/o al hardware:
- accés a l'ordinador posant ratolins adaptats, teclats adaptats, programes especials...
- accés a les xarxes: xarxa accessible (aquella que va be per a tots els usuaris siga com li la seua discapacitat)

Ens conten les raons  que justifiquen el diseny d'una xarxa per a tots i sembra increïble, pero encara hi ha molta gent que ho tenen molt dificil per a participar de les xarxes degut a la seua discapacitat, i allò, en certa messura, els allunya de la societat.

Les principals barreres d'accés als tic són :(tant amb l'ordinador com a accés a internet)
- persones amb problemes visuals: dificultat per a veure la pantalla
- sords:  no poden escoltar els videos i qualsevol tipus de so.
- persones amb problemes cognitius: dificultat en la comprensió dels processos.
 -persones amb problemes motors: dificultat per a manejar el teclat o el ratolí

Per això s'ha dissenyat la tecnología de suport: serveix per a compensar la perduda d'una funció o limitació

El nostre paper com a professors és molt important en la selecció de la informació ja que hem de conèixer les solucions potencials que ofereixen cada tecnologia i saber què possibilitats cobreixen dels alumnes amb necessitats especials. Una vegada que hem seleccionat el recurs mes apropiat hem de tenir en comte l'us mes adecuat.


🙋Per a saber más:
proyectos TIC para niños con necesidades educativas especiales
listado de productos adaptados de software y hardware para niños con NEE






No hay comentarios:

Publicar un comentario