martes, 7 de noviembre de 2017

dimarts, 7 de novembre

LA INFORMÀTICA I ELS RECURSOS MULTIMÈDIA:

 LA SEUA UTILITZACIÓ A L'AULA D'INFANTIL

Avui les companyes ens han fet entendre com introduir a les aules com a docents.

💬 Ens han dit que pel diseny  i producció de les tic em de seguir unes etapes:
     -diseny: i ens han parlat de l'etapa d'anàlisi de la situació, l'etapa de especificació, el plà i la temporalització, l'etapa de documentació i l' etapa de guionització.
     -produccio i postprodució. realització y combinació del fet.
     -avaluació: hi ha diferents técniques i s'evaluen diferents aspectes (segons el contingut, l'organització dels continguts, els diferents usuaris...)

💬 Després ens han contat la importància dels ordinadors al aula:   

"Els ordinadors educan, son els millors professors del món,  són de gran importància els de programes educatius,..."
Arribant a la conclusió de que la incorporació de la informàtica al aula pot ser com a fi o com a medi.

Els docents han de passar per unes etapes de preparació abans d'utilitzar l'ordinador com a ferramenta a l'aula: entrada, adopció, adaptació, apropiació, invenció. Això els capacita per a gestionar els recursos adecuadament a les seues necesitats i a les de els seus alumnes.
Es diferent l'ús que dona el professor i l'alumne del ordinador:
     - L'alumne  aprèn de l'ordinador( mitjançant programes tancats de programes didáctiques) i amb el ordinador(eina d'aprenentatge). 
     -El professor l'utilitza com a preparació de les classes.

💬 Les companyes han proposat  el Racó del ordinador:com a idea per aplicar tot de'l que han parlat a l'aula d'infantil.. Els aspectes a tindre en compte són:
     - El professor ha de veure el que els xiquets fan amb él. 
     -   Ha d'estar en un lloc  on els alumnes no es distraguen.
     -  Es puga usar individualment, per parelles i per grups (tenint en compte que es treballaràn actituts i valors socials a l'hora de tindre que possar-se d'acord per utilitzar-los i serán activitats més dirigides)

👉Per a saber més: Pagina: recursos didáctics

MITJANS MULTIMÈDIA

Per a parlar d'açò ens han posat en primer lloc un vídeo



💬 Després ens han descrit les característiques més importants que descriuen als mitjans multimèdia i els aspectes que hem de tindre en compte per a triar bé un recurso multimèdia per a l'aula.

💬 Ens han dit que poden classificar-se segons l'activitat que pot realitzar l'alumne: tutorials, bases de dades, constructors, eines, simuladors i que nosaltres podem crear-les a partir d'un hardware (ordinador) i un software, como pot ser el power point. Per a compartir les nostres creacions utilitzarem programes com Slideshire o sign up, entre altres.

💬 A continuació han nomenat els beneficis per a l'aula ja que aporten:
Interactivitat, ramificació, transparencia, navegació en un mar de continguts e interconexió... és a dir, fomenta els métodes constructivistes i eurístics. Tot això millora l'aprenentatge, reduix el temps d'aprenentatge, possibilita que cada alumne siga el seu ritme personal, descentra l'aprenentatge memorístico possibilita les adaptacions...

❓❓Com escollir el mitjà més apropiat?

- Han de tindre una correspondència amb l'unitat didàctica, 
- El professor ha d'estar preparat per a dessenvolupar aquest mitjà, 
- Ha de tenir en compte la inclusió de tots els alumnes facilitant el seu accés, 
- Que estiga adaptat al nivel, 
- La dinámica de l'aula, el moment en que la farem, 
- L'us que vol donar el professor, etc.
- Que tinga activitats d'aprenentatge, 
- Que siga de fàcil maneig, 
- Temps de resposta a la interacció adequat.

👉 Com a conclusió puc dir que amb aquesta exposició, una vegada més, he comprés l¡importància que té la formació en TIC per a ,i futur professional com a docent ja que milloren l'aprenentatge dels alumnes si nosaltres estem ben formats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario